Nowoczesne doki przeładunkowe

Nowoczesne doki przeładunkowe

Magazyn obsługiwał przeszło pięćdziesiąt transportów dziennie, i był jednym z najbardziej zatłoczonych w całej naszej sieci. Oznaczało to przede wszystkim mnóstwo problemów z organizacją i kierowcami transportów, chcącymi zostać jak najszybciej odprawionymi i wysłanymi w trasę. Problemy z załadunkiem leżały głównie po stronie starej infrastruktury, która nie należała obecnie do najwygodniejszych i najnowocześniejszych.

Wielozadaniowy system doków transportowych

system przeładunkowyWykorzystaliśmy więc pierwszą możliwość unowocześnienia wyposażenia magazynu, by przebudować część przeładunkową i odciążyć pracowników, którzy niepotrzebnie wykonywali o wiele więcej pracy fizycznej, właśnie przez przestarzałą infrastrukturę. Przede wszystkim, główną częścią nowej przestrzeni był nowoczesny system przeładunkowy, składający się z przeszło dwudziestu ramp załadowczych, mogących być bez trudu obsługiwanymi jednocześnie. Taka ilość oznaczała znaczne przyśpieszenie procesu i skrócenie, lub nawet całkowite usunięcie, czasu oczekiwania na załadunek przez kierowców. Same rampy również zostały unowocześnione, teraz będąc wyposażonymi w wysuwane platformy o regulowanej wysokości. Owe platformy pozwalały na bardzo łatwy dostęp do naczepy samochodu który nie posiadał własnej platformy, oraz załadunek pojazdów niższych niż doki, sięgające standardowej wysokości naczepy transportowej. Platformy te były wyposażone w szyny transportowe, połączone z tymi biegnącymi na całej długości przestrzeni przeładunkowej. Wózki elektryczne, poruszające się na szynach, posiadały udźwig przekraczający możliwości typowego kołowego wózka widłowego, używanego podczas załadunku, i zdecydowanie ułatwiały ładowanie i rozładunek gabarytu, oraz ulokowanie go w przestrzeni magazynowej, tym samym zwiększając żywotność mniej ładownych wózków elektrycznych. W razie konieczności, na zewnątrz rampy załadowczej można było rozłożyć rękaw termiczny, chroniący zarówno przed niskimi, jak i nadmiernie wysokimi temperaturami, i umożliwiający pracę w komfortowych warunkach.

Było to szczególnie pochwalane udogodnienie, gdyż do tej pory teren załadunku zwykle nie posiadał urządzeń klimatyzacyjnych i w niskich temperaturach zimą wymagał odzieży zewnętrznej by móc wykonywać jakiekolwiek prace. Izolacja wnętrza magazynu od zewnętrznych temperatur zmniejszała również możliwość uszkodzenia sprzętu spowodowanego nadmiernym wychłodzeniem czy przegrzaniem, tym bardziej ułatwiając pracownikom wykonywanie wszelkich czynności bez obawy o jakiekolwiek usterki.